.
Saat 2.oo’ye yaklaşmakta, yeni güne gireli neredeyse iki saat olacak… Takvim eski günü devirmeden az önce, Adana Merkez Park’taki “basamaklı tiyatro”da nefis bir konsere tanık oldum. Yunus gibi Abdal gibi dehaları senfonik müzikle birleştiren nefis bir konsere. “Senfoni ile İlahiler”e…
Adana, “Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası”yla “Mersin Devlet Opera ve Balesi Korosu”nun birlikte sergiledikleri bu muhteşem olayda yalnız şef ve solistler değil, herkes ön plandaydı. Bunca çaba bunca prova bunca koşuşturmaca ve hazırlık... Harcanan emeğe değmiş doğrusu. Herkesin arka planda olmasına alıştığı orkestra ve koro da her türlü övgüyü hak etti. Tabii düzenlemeleri yapan da…
Orkestrayı yöneten Emin Güven Yaşlıçam’dı. Çok içten ve çok coşkulu buldum şefi...
Düzenlemelerse yine onun gibi değerli bir şef olan, Oğuzhan Balcı'nın imzasını taşıyordu.
Konserin solistleri Tenör Burak Kut, Soprano Feryal Türkoğlu ve Bas Hasan Alptekin’di. Senfoni orkestrasıyla koro eşliğinde, birkaç istisnayla hepimizin bildiği o ünlü ilahileri sergilediler. Kendimi güzelliklere öyle kaptırmışım ki oluşan hava yüzünden not almayı bile beceremedim. Bu yüzden, bir takım şeyler birbirine karışırsa affedin.
İlahilerin hepsi güzeldi ama Burak Kut’un söylediği Pir Sultan Abdal’a ait “Güzel Aşık Cevrimizi Çekemezsin Demedim mi”yle Yunus’un “Sordum Sarı Çiçeğe”si; Feryal Türkoğlu’nun beni büyüleyip bıraktığı Yunus şiiri “Ben Yürürüm Yane Yane”; Hasan Alptekin’le başlayıp koro dahil tüm sanatçıların birlikte söylediği yine Yunus’a ait “Şol Cennet’in Irmakları” daha fazla işledi içime. Biraz bencilce oldu ama bu ilahiler hayatımın uzunca bir döneminde saklı. Unutmadan söyleyeyim: Semazenlerin ilahilere; özellikle de “Şol Cennetin Irmakları”na yaptığı eşlik, konserin sufiliğine Mevlevi renkler kattı.
Bu konserde, ilk kez duyduğum bir ilahi beni aşık etti. Sultan Üçüncü M
Adana, “Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası”yla “Mersin Devlet Opera ve Balesi Korosu”nun birlikte sergiledikleri bu muhteşem olayda yalnız şef ve solistler değil, herkes ön plandaydı. Bunca çaba bunca prova bunca koşuşturmaca ve hazırlık... Harcanan emeğe değmiş doğrusu. Herkesin arka planda olmasına alıştığı orkestra ve koro da her türlü övgüyü hak etti. Tabii düzenlemeleri yapan da…
Orkestrayı yöneten Emin Güven Yaşlıçam’dı. Çok içten ve çok coşkulu buldum şefi...
Düzenlemelerse yine onun gibi değerli bir şef olan, Oğuzhan Balcı'nın imzasını taşıyordu.
Konserin solistleri Tenör Burak Kut, Soprano Feryal Türkoğlu ve Bas Hasan Alptekin’di. Senfoni orkestrasıyla koro eşliğinde, birkaç istisnayla hepimizin bildiği o ünlü ilahileri sergilediler. Kendimi güzelliklere öyle kaptırmışım ki oluşan hava yüzünden not almayı bile beceremedim. Bu yüzden, bir takım şeyler birbirine karışırsa affedin.
İlahilerin hepsi güzeldi ama Burak Kut’un söylediği Pir Sultan Abdal’a ait “Güzel Aşık Cevrimizi Çekemezsin Demedim mi”yle Yunus’un “Sordum Sarı Çiçeğe”si; Feryal Türkoğlu’nun beni büyüleyip bıraktığı Yunus şiiri “Ben Yürürüm Yane Yane”; Hasan Alptekin’le başlayıp koro dahil tüm sanatçıların birlikte söylediği yine Yunus’a ait “Şol Cennet’in Irmakları” daha fazla işledi içime. Biraz bencilce oldu ama bu ilahiler hayatımın uzunca bir döneminde saklı. Unutmadan söyleyeyim: Semazenlerin ilahilere; özellikle de “Şol Cennetin Irmakları”na yaptığı eşlik, konserin sufiliğine Mevlevi renkler kattı.
Bu konserde, ilk kez duyduğum bir ilahi beni aşık etti. Sultan Üçüncü M
urad Han'ın sözleri ve Ali Ufkî Bey'in bestesiydi o... Aşık etti ama bir yandan da ürpertti, hatta korkuttu. Güfteyle müzik birbirine çok uymuş. Bugüne dek nasıl duymamışım ya da duymuşsam nasıl fark edememişim hayret ettim. Adını dillerinden düşürmedikleri hâlde; Allah-kul tanımayan, bencil, yalancı, hain, açgözlü ve ahlakça düşkün günümüz çıkarcılarıyla onları sessiz bir sadakatla izleyenlere karşı, bir dönemin doruktaki yöneticisinden gelen keskin uyarıydı o... Murad Han'dan...
.
"UYAN EY GÖZLERİM, GAFLETTEN UYAN ; UYAN, UYKUSU ÇOK GÖZLERİM UYAN ;
..AZRAİL'İN KASTI CANADIR, İNAN ; UYAN EY GÖZLERİM, GAFLETTEN UYAN! ;
..UYAN UYKUSU ÇOK GÖZLERİM, UYAN!"
"BU DÜNYA FANİDİR, SAKIN ALDANMA ; MAĞRUR OLUB, TAC-ü TAHTA DAYANMA ;
..YEDİ İKLİM BENİM, DEYE GÜVENME ; UYAN EY GÖZLERİM, GAFLETTEN UYAN! ;
..UYAN UYKUSU ÇOK GÖZLERİM, UYAN!"
.
İlahinin iki beşliği böyle...
Belki biri okur da kendini kurtarır, ben de nedeni olurum dedim.
Deyince de yazmadan duramadım.
Konserde başka ilahiler de söylendi. Eserlerin listesini, yazının sonunda vermek istiyorum. Sahneye getiriliş sırasında yanılmam inşallah...
Son bir haber: Hayatımın ilahisi "Şol Cennet’in Irmakları”, yoğun alkışlar sonucu ikinci kez sergilendi. İkidir yazıyorsun, "Ne sergisi?” demeyin.
Ortada öyle güzel bir tablo vardı ki ifade edecek kelime ararken ancak onu buldum.
.
"SENFONİ ile İLAHİLER" KONSERİ
Yer: Adana Merkez Park Amfiteatrı
Sunucu: Ekrem Tamer
Senfonik Düzenlemeler: Şef Oğuzhan Balcı
Orkestra: Adana, Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası
TSM Sazları: Ney Ali Tüfekçi, Ud Erdem Şentürk, Kanun Serkan Mesut Halili, Kemençe Sercan Halili
Koro: Mersin Opera ve Balesi Korosu
Solistler: Tenör Burak Kut, Soprano Feryal Türkoğlu, Bas Hasan Alptekin
Konser Yöneticisi: Şef Emin Güven Yaşlıçam
.
İCRA EDİLEN ESERLER ve ESERLERLE İLGİLİ KISA BİLGİLER
Sabah İlahisi:Orkestra ve Koro'dan-Sözsüz-Beste: Oğuzhan Balcı
Dinle Sözümü:Feryal Türkoğlu
Sordum Sarı Çiçeğe:Burak Kut-Söz:Yunus Emre-Beste:Tahir Karagöz
Salatı Ümmiye:Hasan Alptekin-Beste:Buhurizâde Mustafa Itrî Bey
Dağlar ile Taşlar İle:Feryal Türkoğlu-Söz:Yunus Emre-Beste:Kutbî Dede
Uyan Ey Gözlerim Gafletten Uyan:Burak Kut-Söz:Sultan III. Murad Han-Beste:Ali Ufkî Bey
Nice Bir Uyursun Uyanmaz mısın:Hasan Alptekin-Söz:Yunus Emre-Beste:Şikârızâde Ahmed Efendi
Nice Bir Uyursun Uyanmaz mısın:Hasan Alptekin-Söz:Yunus Emre-Beste:Şikârızâde Ahmed Efendi
Ben Yürürüm Yane Yane:Feryal Türkoğlu-Söz:Yunus Emre-Beste:Dede Efendi
Güzel Âşık Cevrimizi Çekemezsin Demedim mi:Burak Kut-Söz:Pir Sultan Abdal-Beste: Hüseyin Sebilci
Şol Cennetin Irmakları Akar Allah Deyu:Hasan Alptekin+Burak Kut+Feryal Türkoğlu-Söz:Yunus Emre
.
Özel Not: Kaynaklarda bazı eserlerin bestekârı olarak değişik isimler verilmektedir. Bu nedenle bu tür çelişkili eserler hakkındaki bilgiler de eksik bırakılmıştır.
.
.
.
Günay Tulun